Notulen kaderavond 31 januari 24
Aanwezig: Trainers JO17, Trainer JO15-2 en coördinator bovenbouw jongens, Trainer en assistent trainers Dames 1, trainer 023, trainer JO13-1, trainer J07, coördinator JO10-11, coördinator algemene voetbalzaken, trainer Jo19-1, coördinator Jo11-12, coördinator 06-08 en ondersteuning peuters, vld van dienst zaterdagmiddag, wedstrijdsecretaris selectie heren.
Bestuur: (Henry, Allie, Marco, Marcel en Wendy)
Iedereen stelt zich kort voor. Henry geeft kort een terugblik op afgelopen weken. Daarna wordt gestart met de presentatie inzake algemene voetbal gerelateerde zaken:
Materiaal:
Voor ballen – materiaal kun je terecht bij Jan van Leeuwen en Rob Zuiderwijk (materiaal@rkavv.nl).
Het ballenhok is vaak een troep. Oproep aan iedereen om de hesjes op te hangen (op maat – kleur) en het hak netjes achter te laten. Ballen kwijt, ga op zoek en meldt het dan. Deur ballenhok grote schadepost geweest i.v.m. elektronica in deur. Paaltje achter de deur is een tijdelijke oplossing zodat deur niet tegen muur knalt. Paaltje is gevaarlijk. Aan de deur komt een dranger. Marco regelt met Pascal.
Lid van dienst klaagt over veel zwerfafval bij dug outs en langs de velden. Ouder, leiders en trainers dienen er op toe te zien dat na een wedstrijd – training het veld netjes wordt gelaten. Ballenvanger na gebruik terug naar commissiekamer. Uiteraard geldt dit ook voor fluitje, gele en rode kaarten en vlaggen.
Geldt ook de voor (kleine, verplaatsbare goals). Laat deze niet midden op het veld achter maar plaats deze buiten het veld / hek).
Veel extra schades / kosten afgelopen maanden door nalatig gedrag van leden – trainers etc. Lichten aan laten in kleedkamers – velden, verwarmingen aanlaten, kleedkamers vies achterlaten (o.a. uitkloppen schoenen in douche, thee en limokannen niet terug en zelf sigarettenpeuken op de grond achterlaten). Trainers, leiders en (ouders van) team zijn met z’n allen verantwoordelijk voor het netjes achterlaten van de kleedkamers.
Kees stelt voor om verenigingstaken uit te breiden met de schoonmaken – vegen kleedkamers, corvee velden – terrein. Bestuur neemt dit in overweging. Zou eigenlijk niet moeten omdat tot de standaard fatsoensnormen hoort.
Wedstrijdformulier:
Wendy geeft toelichting op volledig wedstrijdformulier en nut – noodzaak ervan (voorkoming kosten van herinneringen van KNVB) en check of leden wel in sportlink staan (niet, dan geen contributie-inning). Rollen wedstrijdzaken app is door KNVB niet helder over gecommuniceerd. Navragen en terugkoppelen aan coördinatoren. Oplossing tablet in commissiekamer dat uitslag gelijk kan worden ingevoerd? Punt blijft gelijk doorgeven en verwerken. Allie kan scheidsrechter toevoegen aan wedstrijd zodat uitslag kan worden verwerkt.
Kleding:
Laat een kind met ouder alleen kleding ophalen als het volledige inschrijfproces is afgerond. Dus lid staat in sportlink en aan team toegevoegd. Ook zal aan kind zonder ouder geen kleding worden meegegeven / dan wel bestelling van kleding worden aangenomen.
Reserveren zaal:
Maandelijks ontvangen wij van gemeente de vaste reserveringen van de zaal. Hierbuiten kan er tegen betaling van euro 62 per uur de zaal gehuurd worden na verzoek tot reservering. Dit kan via Ehab. bestuurssecretariaat@rkavv.nl. Hij checkt bij gemeente of verzoek tot gebruik zaal kan plaatsvinden. Op het laatste moment is het ook mogelijk, maar er kan dan sprake zijn van dubbele “boeking”. Bij gebruik van de sleutel van het licht gaat de teller lopen. Standen noteren op het formulier. Deze wordt maandelijks met de gemeente vergeleken zodat duidelijk is wie dient te betalen, KNVB, RKAVV of anders.
Focus van voetbal tak moet liggen bij het opleiden van de jeugd. Dus oog voor opleiden trainers. RKAVV heeft subsidie ontvangen voor het (deels) bekostigen hiervan. Binnenkort vindt er diverse pupillentrainingen. Diverse trainers zijn nu aangemeld. Evt. in maart- april iets plannen om grotere groep trainers bij te scholen. Evt. in combinatie met het werven van scheidsrechters.
Commissie van gedrag:
Nico legt uit wat de commissie van gedrag (hierna CvG) doet en hoe zij te werk gaan (zitten 7 personen in uit alle gelederen van de vereniging). Werken altijd in koppels. Na melding, komen zij in actie (hoor en wederhoor van alle partijen). Afspraken maken met de partijen en hierna controleren of opgevolgd wordt. Bij twijfel wat te doen kun je CvG ook vragen training – wedstrijd bij te wonen. Zij komen dan (onopvallend) kijken en koppelen eventuele oplossingen terug.
Werken met ssss systeem (niet stoeien, schelden, slopen, spugen, stellen, sarren)
Ook houden zij zicht op de gegeven rode kaarten (melding gaat rechtstreeks naar hen). Teveel of voor slecht gedrag in veld, wordt je opgeroepen bij CvG. Evt. kunnen zij extra straf (naast straf KNVB) opleggen. Kan in bijv. in de vorm Corvee of kantinedienst of wedstrijdje fluiten.
Let op dat spelregelbewijs voor de leden vanaf geboortejaar 2007 dient te worden gehaald. Wanneer dit niet gehaald, wordt mag je (na 6x oproep door KNVB) niet meer voetballen tot je hebt gehaald. CvG controleert hierop en stuurt de herinneren door. Idee om dit met gehele team te doen in kantine. gezellig en leuk uitje van maken.
Onderhoud kantine / kleedkamers / velden etc.
Marco geeft aan dat diverse klussen door onderhoudsploeg worden uitgevoerd, netten vervangen, schoonmaken reclameborden, herstel lampen etc. op woensdagmorgen. Ook de oud papiergroep is dan ook op de club aanwezig. Soms is echter specialistische kennis / bedrijf nodig (elektricien, loodgieter etc.).
Een oproep aan een ieder om te berichten (via onderstaand e-mailadres) welke kennis reeds bij trainer – leider – coördinator van diverse ouders bekend is.
Jullie kunnen dit melden bij facilitairezaken@rkavv.nl (contactgegevens en welke specialiteit zij / hij tbv RKAVV wil aanbieden).
Tacsysteem
Allie geeft een toelichting op tacsysteem. Bij stoppen, graag tac retourneren zodat deze geblokkeerd kan worden, anders blijft tac op jouw naam staan en bij foutief gebruik ben jij de degene die wordt aangesproken. Borg om kosten aanschaf, niet retourneren en kwijtraken te compenseren. Aanvraag voor een tac gaat via toegang@rkavv.nl. Toestemming wordt gegeven door betreffende coördinator.
De website bevat momenteel veel oude – foutieve informatie. Willen dit graag laten aanpassen kost veel tijd en soms specialistische kennis voor nodig. Oproep aan spelers – ouders etc. wie hierbij behulpzaam kan zijn. Dit kan worden doorgegeven via e-mailadres facilitairezaken@rkavv.nl.
Voetbalzaken
Stefan geeft aan het einde van de kaderavond dat hij graag naast zijn werkzaamheden als trainer ook wil helpen de voetbalkolom te begeleiden. Hij heeft trainersdiploma komt uit de regio, heeft breed netwerk en kent o.a. ouders van de jongere spelers. Hij kent het voetbaltechnisch beleid van RKAVV en wil hier graag mee aan de slag.
Curtis geeft tenslotte een toelichting op zijn werkzaamheden (naast RKAVV), Bedrijf in talentontwikkeling, aanbieder van stageplaatsen op maatschappelijk gebied, sport en welzijn. Licht toe dat rkavv-leden (vanaf 13 jaar tot zo’n 21-22 jaar) welke momenteel op school zitten nagenoeg allemaal stages moeten lopen. Deze stages kunnen onder zijn eventuele begeleiding op RKAVV worden ingezet en uitgevoerd (win- win situatie). Met deze achtergrond – en zijn kunde als voetbaltrainer wil hij graag in samenwerking met Stefan Duppen de komende maanden de voetbaltak zoals deze er nu is, in kaart brengen, in stand proberen te houden en aan te vullen met ouders / trainers zodat straks alle vacatures zijn vervuld en wij het nieuwe seizoen 24-25 kunnen starten met een volledig bezette voetbalkolom. Streven is dan om in juni 2024 nagenoeg alle teams in kaart te hebben en bezet met trainer – leider.
Aan het begin van het seizoen kunnen dan de presentaties worden gegeven zoals op deze kaderavond (materiaal, wedstrijdformulier, algemene afspraken etc.) en kan ook het voetbaltechnische beleid door trainers etc aan de ouders kan worden toegelicht.
In maart – april as. vindt een vervolg op deze kaderavond plaats. Wij hopen op een (nog) hogere opkomst.